Ağrı ve iltahap
Omega 3 yağ asidi eklemlerde oluşabilecek iltahaplanmaları engeller. Bu özellikle vücut geliştirenler için ayrı bir önem taşır. Vücudun iltahap vakalarına tepkimesini hızlandıran omega 3 yağ asidi ağrıları ve şişkinliği de azaltır.

Zeka
Omega 3 yağ asidi hatırlama ve odaklanma yeteneklerinizi arttırır. Düzenli olarak omega 3 tüketmek işte ve okulda yaşanan odaklanma sorunlarını hafifletecektir.
Depresyon
İngiltere’de bulunan Sheffield Üniversitesi’nin Psikiyatri Bölümü’nün yaptığı bir araştırmayla omega 3 yağ asidinin depresyon üzerindeki etkisini ölçtü. Universite uzmanlarına göre omega 3 yağ asidi depresyonun etkisini azaltıyor.

Kardiyovasküler sağlık
Omega 3 yağ asidi kalp ve damar sağlığını koruyan en etkili besinler arasında yer alıyor. Yapılan araştırmalara göre omega 3 yağ asidi kalp krizi riskinizi azaltıyor ve kalp rahatsızlığı olanların iyileşme sürecini hızlandırıyor. Omega 3 yağ asidi damar tıkanıklığını önleyerek kalp rahatsızlıklarının oluşmasını önlüyor. Doktorlar ve uzmanlar kalp sağlığınız için mutlaka düzenli olarak balık yemenizi tavsiye ediyor.
.jpg)
Yeterince omega 3 tüketmezseniz felç geçirme riskiniz oldukça artıyor. Atardamar duvarında biriken madde zamanla yerinden oynayarak serbest kalıyor, felç ve kalp krizi geçirmenize neden oluyor. Medice Plus dergisine göre haftada 1 veya 2 kez balık yiyerek felç riskinizi %27 oranında azaltıyorsunuz.
.jpg)
Adet sancısı
Omega 3 yağ asidi kadınlar için ayrı bir öneme sahip. Medicine Plus’ta yer verilen bir araştırmaya göre balık yağı tüketimi adet döneminde çekilen sancıları azaltıyor. Balık yağının yanında B12 vitamini almak bu etkiyi arttırıyor.