Kullanıcı Adı:
sportif hareketler

İştahınıza Hakim Olmanın Yolları

Yazarı

editor

01.03.2010 16:06:42

Kategori :

Beslenme

Böl ve Fethet

Fazlalıklarınızdan kurtulmak, yiyeceklerinizi küçük parçalara bölmek kadar kolay olabilir.

Konuyla ilgili yapılan deneye katılan gruplardan birine, tek tek paketlenmiş 24 adet kurabiye verildi. Bu grup kurabiyeleri ortalama 24 günde tüketti. Diğer gruba da 24 adet kurabiye tek bir kutu içinde verildi. Tüm kurabiyeleri tek bir kutuda alan grup, kurabiyeleri ortalama 6 günde tüketti.

Uzmanlar yiyecekleri parçalayarak bölme yönteminin etkisi üzerine tartışıyorlar. Journal of Marketing Research dergisinde yer verilen bu araştırma, yiyecekleri bölmenin tüketim üzerinde doğrudan bir etkisi olduğunu kanıtlıyor.

Yiyecekleri parçalara bölmek, ihtiyacınızdan fazlasını tüketmenizi engelliyor. Tek tek paketlenmiş kurabiyelerin diğerlerinde hiçbir farkı yok. Ancak her paket açışınızda tükettiğiniz miktarı yeniden gözden geçirerek sonuçları hesaplıyorsunuz.

Ancak tek tek paketlenen yiyecekler hakkında dikkat etmeniz gereken önemli bir nokta var. Tek tek paket açma işlemi, bir süre sonra alışkanlık halini alabiliyor. Bu gerçekleştiği zaman yiyecekleri parçalama yöntemi etkisini kaybetmiş oluyor ve yine abur cubur yerken kendinizi kaybediyorsunuz.

Hayal Et

Evinizde, televizyon karşısında yayılmışsınız. Akşam yemeği saatler önceydi. Canınız da sıkılmaya başladı. Hem sıkıntı, hem de mide kazıntısı bir araya gelince, ayaklarınız sizi mutfağa doğru götürmeye başladı. Durun, yerinizden kalkmadan öğlen yemeğini ve arada atıştırdığınız abur cuburları düşünün.

Bu konuda yapılan bir araştırmada katılımcılardan, sunulan yiyecek örneklerini tatmadan önce son yedikleri yemeğin tadını hatırlamaları istendi. Bunu yapan katılımcılar, yapmayanlardan daha az örnek tüketti.

Araştırmaya göre yediğiniz yiyecekleri hatırlayarak beyninizin karar verme mekanizmasını doğrudan etkilemiş oluyorsunuz. Bu da sizi ihtiyacınız olmayan fazla kalorilerden uzak tutuyor.

Çeşniler ve Baharatlar

Yiyeceklerinize çeşni ve baharat ekleyerek daha az kalori tüketeceğinizi biliyor muydunuz? Çeşni ve baharatlar yediğiniz yiyeceklerin içindeki kalori miktarını doğrudan etkilemiyorlar. Ancak yemeğe kattıkları tok ve yoğun tat, sizi daha çabuk doyurarak daha az yemenize neden oluyor.

Smell & Taste Treatment and Research Foundation tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre altı ay boyunca yemeklerinde baharat kullanan katılımcılar, vücut ağırlıklarının %15 kadarını verdiler.

Etiketler : pratik bilgiler bes

Sizde Yorumlarınızı bizimle paylaşın!

Adınız Soyadınız

 

E-posta Adresiniz

 

Yorumunuz

 

Yorumlar