
D vitamini yağda çözünebilen bir prohormondur. Genellikle balık, yumurta ve süt gibi lezzetli yiyeceklerle aldığınız D vitaminini güneş yoluyla da alabilirsiniz.
D vitamininin asıl görevi, vücudunuzun yiyeceklerden emdiği kalsiyun ve fosfat miktarını arttırarak kandaki kalsiyum miktarını yükseltmektir. Kısacası D vitamini, güçlü kemiklere sahip olmak ve osteoporozdan (kemik erimesi) korunmak için oldukça etkili bir vitamindir.

Hayatınızı uzatır
Yaklaşık 57,000 kişi üzerinde yapılan uzun süreli araştırmalarda düzenli olarak D vitamini alan kişilerin daha uzun ömürlü olduğu ve tehlikeli hastalıklarda ölme ihtimallerinin daha düşük olduğu görüldü. Uzmanlar bunu D vitaminin hastalıklardan koruyucu (kanser dahil) etkisiyle ilgili olduğunu söylüyor.

Kalp rahatsızlıkları
Intermountain Medical Center Heart Institute'ün yürüttüğü araştırmaya 9,400 hasta katıldı. Bu hastaların hepsi rutin doktor kontrolleri sırasında vücutlarındaki D vitamini oranının oldukça düşük olduğunu öğrenmişlerdi. Bu hastaların arasında D vitaminmi tüketimini yükseltenlerin kalp krizi geçirme ihtimalleri D vitamini desteği almayan hastalara göre %33 oranında azaldı.

Yüksek tansiyon
Kış geldiği zaman “yüksek tansiyon? kelimelerini daha sık duymuyor musunuz? Uzmanlar bunu vücudun aldığı güneş ışığı miktarının büyük ölçüde azalmasına bağlıyor.
Kanser
Avrupalı araştırmacılara göre kandaki yüksek D vitamini oranı, kolon kanseri riskini oldukça düşürüyor.
Uzun süreli bir araştırmada uzmanlar 520,00 hastanın yaşam biçimini 1992 ve 1998 yılları arasında takip ettiler. Sonuçlara göre en yüksek D vitamini oranına sahip olan hastaların kolon kanseri riski yaklaşık %40 oranında azaldı.

Kas ağrıları
Bazı araştırmalara göre D vitamini eksikliği bel ve sırt ağrılarına neden oluyor ancak bu araştırmalar henüz %100 kanıtlanmış değiller.